Thursday, September 27, 2018

SETIAP KEPUTUSAN YANG KITA TENTUKAN HARINI ADALAH PENENTU MASA HADAPAN.


SETIAP KEPUTUSAN YANG KITA TENTUKAN HARINI ADALAH PENENTU MASA HADAPAN.
.
Kenapa saya berkata begitu ?

Ini kerana setiap keputusan yang anda lakukan akan mempengaruhi masa hadapan yang anda akan hadapi selepas ini. Adakah keputusan yang anda lakukan itu betul atau tidak, ia terserah kepada kemampuan anda sendiri. Sama ada anda bijak menguruskan atau hanya sekadar acuh tidak acuh . Sebagai contoh, anda yang ingin membuka sebuah perniagaan.
.
Jika anda tak go through the process, kita tak akan tahu apa yang akan terjadi. Harus berani take the risk untuk tahu apa hasil yang dapat dikecapi selepas ini. Kenapa perlu takut nak ceburi bidang perniagaan ? Yang penting jangan takut dan percaya dengan apa yang kita lakukan! Inilah sebab mengapa kita perlu buat yang terbaik dalam hidup. Bagi saya di dalam sesebuah perniagaan kerugian dan keuntungan yang kita perolehi adalah asam garam dalam perniagaan sebenarnya.
.
Kita haruslah sentiasa berani menyahut cabaran sebaik sahaja terlibat dalam dunia perniagaan ni. Kenapa?? Sebab dalam perniagaan ni lah kita akan bertemu dan lalui dengan pelbagai cabaran, jatuh naik.. Semualah.. Selain itu, kita juga perlulah sentiasa mencari ilmu tentang bisnes ni sebabnya ilmu yang kita cari ni kita akan apply dalam bisnes kita.
.
Cuba bayangkan sekiranya anda tidak mempersiapkan diri dengan ilmu bisnes yang betul, apa akan jadi dengan perniagaan anda nanti? Apa kesudahan modal yang anda spend tu?? Apa strategi yang anda nak buat untuk perniagaan anda? Apa target anda ?? Pernah terfikir tak semua ni??
.
Jadi disini saya ingin memaklumkan kepada anda semua bahawa kami menyediakan program keusahawanan iaitu Seminar Maharaja Borong China (MBC) , dimana di dalam program ini 3 ilmu paling utama dalam perniagaan akan ditekankan. Antaranya ialah:
i-Ilmu urus perniagaan
ii- Ilmu Zero Cost Marketing
iii-Ilmu Borong Terus Dari Negara Sumber
.
Tiga ilmu ini adalah yang paling utama untuk bisnes owner tahu. Sebabnya tanpa tiga ilmu ini, perniagaan kita mungkin akan lingkup.
.
Jadi kepada anda yang berminat nakkan tiga ilmu ini, anda boleh terus pm saya di:

.
# Join Facebook Group: #SembangBorongChina
.
.
# Instagram : @RamdanJohariBorongChina
.
Dazra Ventures & Consultancy (002302801-U)

No comments:

Post a Comment