Friday, September 7, 2018

PERNIAGAAN ONLINE PERLU LANGKAH UNTUK BERJAYA



PERNIAGAAN ONLINE PERLU LANGKAH UNTUK BERJAYA
.
Rata-rata diantara kita sekarang memulakan perniagaan dengan cara online tapi korang tahu tak nak berniaga online pun bukan main serkap jarang je, mesti ada langkah-langkah untuk berjaya. Kalau tak memang tak jalan la bisnes korang tu.. harini saya nak sertakan sedikit tips bagaimana nak jadikan perniagaan online korang ni meletup habis..
.
1. Nama perniagaan
.
Korang kena cari nama perniagaan yang mudah diingat, mudah ditaip dan sependek mungkin agar mudah ditaip dan diingati. Kalau nama panjang sangat nanti orang pun susah nak ingat lepastu berbelit-belit lidah nak sebut.
.
2.Bermula secara kecil-kecilan
.
Tak semua perniagaan perlu diusahakan secara besar-besaran sampai beribu-ribu ringgit..Sekadar sebagai hobi dan minat untuk memenuhi masa dan boleh dijadikan sebagai pendapatan sambilan pun dah memadai.
.
3.Mempunyai strategi yang berkesan
.
Korang kena cipta strategi yang lain daripada orang lain kalau korang nak produk laku keras. Contoh, kalau orang tak pernah nak bagi sample secara post rumah ke rumah tapi korang buat cara tu, so itu merupakan cara terbaru untuk beritahu tentang kewujudan produk korang
.
4.Tiada jalan singkat
.
Tiada jalan mudah untuk bertahan lama dan berjaya dalam perniagaan online ni jika kita mempunyai sikap mahu cepat kaya. Buang sifat negatif itu serta mula belajar sedikit demi sedikit ilmu perniagaan Internet. Practice makes perfect !

5.Survival
.
Perniagaan online ni tak semudah yang korang sangkakan.. Hanya mereka yang betul-betul fokus dan berusaha keras je akan berjaya. Sifat 'survive’ ni je yang boleh bantu korang untuk terus berjuang mempertahankan perniagaan online korang tu.. sebab persaingan untuk bisnes online kini memang banyak dan sangat mencabar..
.
Sekiranya anda ingin mempelajari lebih banyak lagi tentang ilmu bisnes dengan lebih mendalam seperti ilmu mengurus bisnes, ilmu “Zero Cost Marketing” dan juga ilmu borong terus dari sumber, anda boleh join program yang kami tawarkan iaitu Seminar Maharaja Borong China (MBC)
.
.
Nak tahu lebih lanjut terus pm saya di :
http://wassap.my/60182774914/SeminarBorongChina

.
# Join Facebook Group: #SembangBorongChina
.
# Join Telegram : https://t.me/SembangBorongChina
.
# Instagram : @RamdanJohariBorongChina
.
Dazra Ventures & Consultancy (002302801-U)
#TripBorongChina #TripBorongGuangzhou #TripBorongShenzhen #TripBorongYiwu #SeminarBorongChina #SifuBorong #PanduanBorongChina #VideoBorongChina #DazraVentures #Dazra #MaharajaBorong #JomBorongTerusDariSumber

No comments:

Post a Comment