Monday, January 5, 2015

SEJARAH DAN KEADAAN SEMASA NEGARA CHINA

 Trip Borong ke Guangzhou
RINGKASAN MENGENAI SEJARAH DAN KEADAAN SEMASA NEGARA CHINA

China, sebuah negara yang mempunyai penduduk paling ramai di dunia iaitu seramai 1.3 billion orang atau kira-kira 20% dari penduduk dunia ini. Negara China mempunyai sejarah perdagangan yang sangat lama dengan negara kita. Dikatakan sejarah ini bermula sebelum zaman Kesultanan Melayu Melaka lagi.

Kemudiannya, pada zaman Melaka, hubungan ini diteruskan lagi dengan adanya Laksamana Cheng Ho, seorang Cina Islam yang menjadi ketua angkatan tentera laut China pada zaman itu. Hubungan ini berterusan sehingga pada zaman pemerintahan British di negara kita dan sehinggalah kita Merdeka.

Pada hari ini, China lebih dikenali sebagai sebuah negara kuasa ekonomi yang terhebat di dunia. China dijangka akan menjadi kuasa ekonomi setanding dengan Amerika Syarikat dalam beberapa puluh tahun lagi.

Kira-kira 30 tahun dahulu apabila China mula membuka ekonomi negaranya kepada pasaran asing, tiada siapa menyangka China akan bergerak maju sepantas yang ada sekarang. Kini China menjadi pusat memborong barang yang mudah dan imej kualitinya pun semakin meningkat naik.

Kini kami membuka ruang dan peluang kepada usahawan untuk memborong ke China bersama kami pada setipa bulan dan tahun. Trip Borong ke China ini akan dijalankan selama 4hari 4malam.

============================================
Dazra Ventures & Consultancy  (002302801-U)
Mobile: 017 847 8843
Facebook.com/JomBorongTerusDariSumber
Instagram: @dazraventures
Twitter: JomBorongTerus
www.dazra.my

No comments:

Post a Comment