Thursday, April 5, 2018

SAYA JUGA PERNAH DITIPU DI CHINA!!




Nak memborong barang dari China kadangkala nampak mudah, tapi hakikatnya saya pernah ditipu dan telah melakukan pelbagai kesilapan di dalam menjalankan bisnes borong China ini. Ia mengakibatkan saya kerugian ribu ringgit dan terpaksa menghadapi pelbagai masalah. Antaranya :
.
1) Ditipu oleh pembekal!! Dah order dan dah bayar, tapi... barang tak sampai-sampai…
.
2) Barang sampai, tapi tak boleh pakai langsung! Tak sama macam mula-mula order. Pembekal disana memang pakar penipu!!
.
3) Tersalah tarikh waktu nak memborong di China. Tak semua tarikh sesuai kalau nak ke China!! Ada tarikh yang tertentu sahaja boleh ke sana…
.
4) DUIT PALSU!! Tak tahu nak nilai duit palsu.. Bila dah terkena memang rugi habis!
.
5) Paling memalukan salah tempat borong. Ingat semua barang dekat China dah murah!! Rupa-rupanya ada “TEMPAT RAHSIA” borong barang lagi murah yang saya tak tahu (tiada dalam info google pon)!!
.
Masalah-masalah ini ada yang menyebabkan saya rugi begitu banyak wang, masa dan tenaga.Tuhan saja yang tahu perasaan saya pada masa itu.
.
AKAN TETAPI PENGALAMAN “MANIS” INI YANG MENGAJAR SAYA!! UNTUK TERUS KEHADAPAN DAN MAJU DALAM BISNES INI
.
Usah lakukan kesilapan yang sama, Saya tidak mahu anda melakukan kesilapan yang sama seperti mana yang pernah saya lakukan.
.
Beza antara orang yang berjaya dengan orang yang gagal ialah, orang berjaya, bertindak dengan ILMU.. manakala, orang yang gagal, bertindak secara terburu-buru tanpa ILMU..
.
Saya sudah melalui jalan pahit-jerih itu, dan anda tidak perlu melaluinya lagi.. belajar dari pengalaman orang lain itu adalah cara belajar yang lebih bijak, lebih mudah serta menjimatkan masa, tenaga dan wang!
.
Untuk mengetahui maklumat lanjut mengenai Seminar sila layari: www.SeminarBorongChina.com
.
P/S: Siapa yang nak buat income sehingga RM3000 hanya dari rumah....Sila klik link ini : https://goo.gl/pVJ6PK
.
P/SS: Terhad untuk 100 orang jer...

No comments:

Post a Comment