Thursday, March 1, 2018

MINDA SEORANG USAHAWAN

Image may contain: 2 people, people smiling, text


Ramdan's Thursday

Topik: minda seorang usahawan!


Kita kene ada satu ruang minda usahawan dalam otak kita. Kalau kita benar-benar nak menjadi seorang usahawan berjaya, benda ni kita kene titip beratkan.

1- minda seorang usahawan akan sentiasa bersikap positive. Bersikap positive dalam segala aspek. Baik perlakuan dan juga fikiran.

2- minda seorang usahawan suka akan ilmu. Suka mencari sebanyak mana ilmu untuk majukan diri mereka. Sebab itu kalau kita lihat, ramai yang hadiri seminar-seminar di luar sana kebanyakkan orang orang yang sedang atau telah berjaya. Walaupun mereka sudah pun berjaya, namun ilmu juga yang mereka dahagakan.

3- minda seorang usahawan akan sentiasa merasakan diri mereka lemah, dan banyak perlu di perbaiki. Kalau kita tidak ada sikap ini, maka kita akan meletakkan diri kita didalam “comfort zone” ! Once dah masuk dalam comfort zone, percaya lah bukan senang nak keluar dari zone tersebut.

4- minda seorang usahawan juga sentiasa suka dan mesra berjumpa orang, bermanis muka dan berkelakuan baik. Oleh yang demikianlah mereka mampu membuat networking yang sangat meluas dan oleh sebab itu lah mereka mempunyai pengikut yang ramai kerana mereka sentiasa memberi inspirasi pada orang awam.

5- minda seorang usahawan lebih suka memberi daripada menerima. Mereka suka memberi manfaat kepada masyarakat, tak semestinya dalam bentuk wang, kadang kala ia datang dalam pelbagai bentuk yang berlainan.

Jadi, untuk menjadi usahawan yang hebat dan baik, 5 perkara ini perlu kita amalkan.

Selamat mencuba!

P/SS: Berminat untuk menjadi Ejen Elite syarikat kami? Boleh layari:

>>>http://dazra.my/v2/index.php/ejen-elite

P/S: Terhad kepada 🔥100 ejen terawal🔥

#RamdanJohari #IzzyHamdan #RamdanJohariBorongChina #Dazra #DazraVentures #TripBorongChina #EjenEliteDazra #SeminarMaharajaBorongChina #MaharajaBorongChina #OrderBorong #MBC2018










No comments:

Post a Comment